به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، بیستمین گردهمایی مسئولان استاندارد پرواز و معاونان فنی- عملیاتی شرکت های هواپیمایی برگزار شد. در اين نشست مجيد حسنلو در خصوص بخشنامه ۱۱۰/FS /۱۰۴ و ضرورت انجام Route Performance Analysis گفت: با توجه به بررسیها ، مميزیها و نتايج بررسي برخي سوانح ، شواهدی از عدم رعايت الزامات و توان عملياتی هواپيماها در بعضی از مسيرها و فرودگاهها يافت شده است كه لازم است زير ساخت ها و امكانات و نيروي انسانی لازم شركتهای بهرهبردار مهيا شود.
وي افزود : دراين ارتباط مقررات MLR.۱۰۱ AIROPS در بخشي از كتاب عمليات (OM) اطلاعات لازم مربوط به ارتباط، ناوبری و فرودگاهها، ايستگاههای عملياتی و همچنين حداقل سطوح و ارتفاعات پروازی برای هر مسير و حداقل الزامات عملياتی بيان شد كه بر اين اساس شركت ها بايد اقدامات لازم را در اين خصوص انجام داده و گزارشات مربوط را به سازمان ارسال كنند.
در اين جلسه مجيد اخلاقی در ارتباط با بروز رساني مقررات AIROPS CAOIRI در بخش الزامات سازماني در عمليات پرواز اظهار داشت: اجرای اين مقررات آغاز شده و نحوه مميزیها و بازرسی براساس آن اعمال خواهد شد همچنين در Article ۳ و مقررات ارجاع به AMC و GM آژانس EASA بيان شده است.
وي همچنين در ارتباط با الزامات و شرايط معاونين عملياتي با توجه به بند ۱۳۵ از مقررات Airops و معرفي نفرات صلاحيتدار جهت بخشهاي عمليات پرواز ،آموزش كرو پروازي ،عمليات زمينی و استمرار قابليت پروازی توضيحاتی را ارائه كردند.
در پايان محمود رضا روحانی در ارتباط با صدور گواهينامههای جديد خلبانی بر اساس Part FCL با توجه به بستر الكترونيكی ايجاد شده و نحوه ارسال در خواست ،صدور تمديد گواهينامه و ردههای مربوط با توجه به قوانين مربوط توضيحاتی را بيان كرد.
نظر شما